Spring naar bijdragen

25 jaar geleden.


thijs5326

Aanbevolen berichten

Ook belangrijk is het feit dat die gebeurtenis 15 jaar na 31-8-74 kwam. De tweede periode "NL" zeezenders was dus in feite langer dan de 1e. Een mooi gegeven.

Jammer dat er van zowel 18-8-89 als 19-8-89 weinig goede opnames bewaard zijn gebleven van zowel Caroline als 819.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik, echter de kwaliteit is slecht, zal proberen het te verbeteren en meld me dan weer. Mischien dat iemand anders het 1 en ander van de laatste twee dagen van 819 heeft.

 

Even off topic het volgende:

Zippyshare voldoet goed maar ik ga spontaan over mijn nek van de aanbieding van date's  met Hot Russian women. Zal wel niet de enige zijn medunkt!

 

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even off topic het volgende:

Zippyshare voldoet goed maar ik ga spontaan over mijn nek van de aanbieding van date's  met Hot Russian women. Zal wel niet de enige zijn medunkt!

 

Paul de Haan

Tijd voor een ad blocker misschien? Gebruik ik hier ook en de dames verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Sorry iemand was mij voor, zie ik nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het precies 25 jaar geleden dat de laatste Nederlandse zeezender, Radio 819, haar uitzendingen moest stoppen......

Nou ik herinner het me nog als de dag van gisteren.

De hele avond bezig geweest met het NOS Journaal, kreeg nog een hartverzakking toen ik zag dat de NOS technicus mijn originele bandje aan het wissen was. Blij dat ik er zelf bij was, de NOS wilde het eerst met een koerier laten ophalen.

Leverde in principe alleen maar wat geluid aan, maar moest ook als redacteur behoorlijk corrigerend optreden.

Stond de hele avond op 2 in het journaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

It was shocking what happened on this day 25 years ago. I'm listening to a recording now of Caroline,from October 1989,and really,it was amazing how determined the people on board,and behind the scenes,were in getting the station back on the air.
Also one thing to note,is that no radio station has ever come close to sounding like Caroline 558/819. It truly was a special station,one that we will never hear the like of again. I am glad,and grateful,that I was able to enjoy the DJs and music that came from the Ross Revenge.

One more thing: thank you to everybody here in the Internet Radiocafe for making available so many great recordings from Caroline and Monique. They are appreciated.

Ik hoop dat deze vertaling werkt!

Het was schokkend wat er gebeurd is op deze dag 25 jaar geleden. Ik luister naar een opname nu van Caroline, vanaf oktober 1989, en echt, het was verbazingwekkend hoe bepaalde de mensen aan boord, en achter de schermen, waren in het verkrijgen van het station weer in de lucht.
Ook een ding om op te merken, is dat er geen radiostation heeft ooit in de buurt komen klinken als Caroline 558/819. Het was echt een speciale zender, een die we nooit zullen horen van dergelijke weer. Ik ben blij en dankbaar, dat ik in staat was om de DJ's en de muziek die vanaf de Ross Revenge kwamen genieten.

Nog een ding: dank aan iedereen hier in het internet Radiocafe voor het ter beschikking stellen van zo veel goede opnames van Caroline en Monique. Ze worden gewaardeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb iets aan de geluidskwaliteit gedaan.
 
19-8-1989  Caroline met Tony Kirk en Caroline Martin. < verbeterde kwaliteit>
Overigens is het eerste gedeelte niet van Neil Gates maar van Tony Kirk.
 
Please login or register to see this link.
 
Please login or register to see this link.
 
Morgen de rest van Caroline Martin op die dag.
 
Paul de Haan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de opnamen, en de verbeteringen van kwaliteit. Op deze ochtend in 1989 stond ik in de rij bij het Dordtse VVV-kantoor om kaartjes voor Paul McCartney te kopen. Met een radio-walkman op, want er was de dagen ervoor al wat gaande. Toen ik de kaartjes op zak had, ben ik de stad in gegaan om ook nog een cd van McCartney te kopen. Eenmaal thuis koos ik ervoor om die een aantal malen te beluisteren, met als gevolg dat ik een groot deel van de dag gemist heb. Helaas...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.