Spring naar bijdragen

Nog FM piraten actief?


Pd4sam

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf bij een piraten station gezeten in de jaren 80. Dat was Radio Starlight in Dordrecht.

Toen had je enorm veel FM piraten in die tijd en er zaten zeker ook hele goeie bij, o.a. uit Rotterdam en Den Haag. 

Als ik nu de FM band over draai kom ik niets meer tegen wat lijkt op een FM piraat.

Zijn er überhaupt nog wel FM piraten actief?  Of is dat wel echt verleden tijd door overvolle FM band van nu? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in het noorden en oosten word nog wel gedraaid maar het is wel een stuk minder sinds het nieuwe AT beleid, waar ik hierbij moet opmerken dat er een nieuwe trend is nl onbemand uitzenden men plaatst de zender en antenne ergens op een verlaten plek tapt de stroom dan af en de audio word aangestuurd via gsm, zo kan je met wat geluk een paar dagen in de lucht blijven en ontloop de boete.

 

 

Vr gr

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Het Agentschap Telecom is mijn inziens ook deels de oorzaak van deze misstanden, want tegenwoordig word een illegale FM zender niet altijd beslag genomen maar de opsporingsambtenaar maakt een peiling en meet de veldsterkte maakt een foto van de antenne en schrijft dan een proces-verbaal, de daarop volgende boete is ongeveer een 2500 euro, om een dergelijke boete te betalen verkoopt de overtreder zijn apparatuur die dan in handen komt van lieden die maar wat aanrommelen en zo blijf je het probleem houden.    

 

Vr gr

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Agentschap Telecom is mijn inziens ook deels de oorzaak van deze misstanden, want tegenwoordig word een illegale FM zender niet altijd beslag genomen maar de opsporingsambtenaar maakt een peiling en meet de veldsterkte maakt een foto van de antenne en schrijft dan een proces-verbaal, de daarop volgende boete is ongeveer een 2500 euro, om een dergelijke boete te betalen verkoopt de overtreder zijn apparatuur die dan in handen komt van lieden die maar wat aanrommelen en zo blijf je het probleem houden.    

 

Vr gr

Jan

Gewoon hogere boete dan wel naar de gevangenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de buurt ( Doornspijk) wordt ik er in het weekend wel eens gek van. Dwars door andere zenders heen e.d.

 

Gewoon opsporen die mensen.

Je moet wel goed zoeken dan want in die buurt zit er bijna niets meer en in het weekend is  er overdag niemand meer in de de ether op de Veluwe sinds ruim een jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet wel goed zoeken dan want in die buurt zit er bijna niets meer en in het weekend is  er overdag niemand meer in de de ether op de Veluwe sinds ruim een jaar.

Bijna iedere zondagochtend om 07.30 uur ja, ja, voor de kerkgang denk ik, dan zit er hier een met een soort instrumentale jodelmuziek.

"aan de bosrand" zegt ie zelf. En dat stoort vreselijk op Radio 1. (splatter).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Juul wel een hele vreemde zaak.

Agentschap Telecom heeft ontvangstpunten staan in Zwolle en in ´t Harde dus bij jou in de buurt.

Verder wordt iedere illegale zender die radio 1 stoort of er dicht tegenaan zit onmiddelijk uit de ether gehaald ook omdat radio 1 een rampenzender functie heeft.

Moet bijna wel iemand uit je straat zijn met een soort babyfoon maar als je er last van hebt gewoon een klacht indienen vooral als het op een vast tijdstip is kan er makkelijk een eind aan gemaakt worden.

 

@ Paul de meeste overlast komt gewoon van legale zenders.

Er staan zendtorens in woomwijken in Amsterdam,Alkmaar, Zwolle en Emmen waardoor de hele wijk bijna geen ontvangst meer heeft.

Storingen over legale zenders worden NIET meer in behandeling genomen door het Agentschap Telecom zodat nu uit de jaarcijfers blijkt dat er enkel overlast is van illegale zenders.

Je zal maar in zo´n wijk wonen waar zo´n legale zendtoren staat.

Mij is het een keer overkomen en ik kan je verzekeren je kunt je radio gewoon weggooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Martin,

 

Nee het is geen babyfoon, want daar zend je geen muziek mee uit denk ik dan maar. Ik hoorde laatst zelfs een 06 nummer. Maar toen zat ik in de auto op weg naar het bos. En volgens eigen zeggen van de "piraat" zit ie aan de bosrand.  Maar ik heb 'em al 3 weken niet gehoord, .....

 

Maar goed, ik zal nog eens goed opletten.....

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.