Spring naar bijdragen

Hoe je een radio-programma op YouTube zet: Beaumont Time!


DirkJan1960

Aanbevolen berichten

Onlangs kwam ik erachter dat je Moviemaker van Microsoft gewoon gratis kan downloaden. Gedaan en ik heb nu niet direct iets met video onder handen, maar ik wilde wel kijken of ik met het programma zonder video een foto-clip kan maken met een mp3 voor YouTube.

Een goede vriend van mij uit Den Haag heeft op Den Haag FM al jaren een uurtje nacht-radio op de lokale zender. En om een programma voor het nageslacht te bewaren heb ik een recente, exemplarische aflevering  van hem op YouTube kunnen zetten.

Ging heel eenvoudig in Moviemaker. Je klikt op foto toevoegen en dat is het beeld, dan geluid/muziek toevoegen met twee handelingen voor de lengte, en is de video al klaar. Zo makkelijk is het. Dan nog wel renderen naar mp4, dat duurde twee uur. Ondertussen een uitgebreide outline geschreven met playlist voor onder de video op YouTube.

Dan uploaden naar YouTube, het gaat om een uur. En ja, dat is niet voor iedereen mogelijk, omdat YouTube een limiet heeft van 15 minuten. Maar daar is een oplossing voor. Als je naar een nummer belt, dan ontvang je eenmalig een sms-code en kan je video's van onbeperkte lengte online zetten. Dat kan ik al een paar jaar. Maar er zijn mensen die dat bellen een bezwaar vinden. Snap ik wel, maar ik deel dat niet.

Uploaden naar YouTube en ging goed. Ook geen problemen met rechten en dergelijke, want het is volkomen legaal om de muziek uit het programma te publiceren. YouTube (Google) betaalt jaarlijks hiervoor een bedrag aan de BUMA.

En zo zet je dan een uur archief-radio online. Kijk en luister even naar het resultaat en ik denk dat de muziek die er wordt gedraaid helemaal in de pul valt van de meeste forum- en radioliefhebbers.

 

<< Met incourante b-kantjes, nog net niet vergeten one-hit-wonders en andere obscurantia die door de plinten van de muziekgeschiedenis dreigen te verdwijnen. >>
 

 

Het programma heet Beaumont Time! (aflevering van 14 augustus 2014) en bekijk dan eens de playlist. Veel plezier met eventueel luisteren, maar ook met het zelf online zetten van radioprogramma's. De herfst is ingezet en nog veel lange winteravonden voor de boeg.

DirkJan

Actuele en oude uitzendingen kan je op de site van Casper Beaumont terugluisteren.

Please login or register to see this link.

__

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.