Spring naar bijdragen

TROS Hilversum 3 - Poster - The Beatles


Vincent

Aanbevolen berichten

Deze Poster tweeluik (er is ook nog een deel 2) was de opvolger van de 10-delige serie De geschiedenis van de Popradio. Het laatste deel daarvan werd uitgezonden op 17 juni 1982. Deze eerste aflevering van de Beatles bij de BBC werd uitgezonden op 24 juni 1982. Is het tweede deel ook nog ergens beschikbaar? (uitzenddatum 1 juli 1982) Ik had ook deze nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De download heb ik niet beluisterd en ik weet niet wat de link met de BBC is, maar een snelle blik in de database van Beeld en Geluid levert als resultaat op dat een eerste aflevering (van een serie van 13?) van Poster over de Beatles op 15-01-81 is uitgezonden. Een link van het overzicht is niet te geven, maar type in het zoekveld "Poster Beatles Tros":

 

Please login or register to see this link.

 

Hieronder de directe link die wel wordt gegeven voor de eerste aflevering:

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deel 2 heb ik wel, maar op een nog niet gedigitaliseerde cassette uit de zomer van '82. Deel 1 ook destijds opgenomen. Dat is wel de meest interessante, omdat deel 1 bestaat uit covers die The Beatles nooit op hun officele platen zetten. Deel 2 bevat BBC-versiesvan nummers die wel op de eerste vijf Beatles-LP's stonden.

 

De 3LP 'The Beatles At The BBC' verscheen pas elf jaar na deze geweldige docu.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Op 18-1-2017 om 17:22 zei Raytje:

Is er iemand die de uitzendingen heefdt van poster met the stones ?

In 1980 zijn in de 40 delen durende serie over de Britse popmuziek in Poster twee delen aan de Stones gewijd.

 

In de zomer van 1977 is een 7-delige serie aan The Stones gewijd, daarvan heb ik deel 6 en 7. Van de 'rerun' in 1982 heb ik deel 2 en 3. Ik moet wel even gaan zoeken.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.