Spring naar bijdragen

Veronica Magazine reorganiseert...


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

De redactie van Veronica Magazine wordt omgevormd tot een kernredactie.

Dit heeft tot gevolg dat 18 medewerkers boventallig worden en dat daarnaast nieuwe functies ontstaan, waarvoor 10 medewerkers worden gezocht.

Boventalligen kunnen op deze nieuwe vacatures solliciteren.

De nieuwe opzet heeft direct te maken met de oplagedaling van het magazine in 2013 en 2014.

De papieren gids wordt door de beschikbaarheid van digitale alternatieven steeds minder gebruikt.

Ook staat de advertentiemarkt onder druk.

In de nieuwe opzet wordt sterk de nadruk gelegd op online activiteiten.

Zo worden er een online redactiemanager en redacteuren digitaal aangesteld.

De NVJ voert besprekingen over het sociaal plan waarbij het sociaal plan van Sanoma als uitgangspunt dient.

Donderdag 6 november wordt om 15.00 uur een bijeenkomst gehouden voor de redactie.

Veronica Magazine wordt uitgegeven door SBS Broadcasting en de redactie is sinds vorig jaar gevestigd bij SBS in Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf het moment dat de Veronica Gids het Veronica Magazine werd heb ik het abonnement maar opgezegd. De informatie mbt TV werd minder en minder en ook de ruimte die ervoor gereserveerd werd, werd minder. De programmering van de radio was al een tijd verdwenen (zou op de magazine website staan, nooit gezien), de Top 40 was altijd een week te oud.
Mijn idee is dat ze ook wordt vergeten waar het nu helemaal om draait een programma gids.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel tijdschriften hebben het moeilijk. Ook bladen die al vele tientallen jaren bestaan, zoals Panorama en Nieuwe Revu. Er zijn vaak nog maar een paar kernredacteuren en de rest is ontslagen. Bladen worden veelal volgeschreven door freelancers. Journalisten leven van de ene klus naar de andere en hun honoraria staan onder druk. Zoals ook voor nogal wat omroepmedewerkers geldt, krijg ik de indruk.

 

En dan kijken ze raar op dat het aantal zzp'ers zo enorm gestegen is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu wil het kabinet het aantal zzp'ers weer terug dringen. 

 

Ik wordt zo moe van de politiek, dat zag je vandaag wel weer ivm de "na-heffing".

 

Please login or register to see this link.

 

 

Wouter Koolmees (D'66) vertelde vanochtend in het radio journaal dat het een idee was van de VVD en PVDA nadat de inkomensafhankelijke premie voor ziek zijn door het VVD oproer was afgeschoten.

Maar dezelfde Koolmees ( D'66 ) noemde heel "handig" z'n eigen D'66 niet die samen met de CU en SGP  het accoord aan een meerderheid in de 1ste kamer hadden geholpen.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Please login or register to see this link.

 

Allemaal jeugd daar tegenwoordig in de kamer, maar als het over leaserijders en de kinderopvang gaat zijn ze wel wakker.

Mijn moeder was gewoon thuis als ik uit school kwam............

 

Maar we kunnen weer stemmen in maart en dan bepalen wij weer de 1ste kamer.

 

Zo, da's d'r uit.

 

"Waar hadden we het ook al weer over ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Allemaal jeugd daar tegenwoordig in de kamer, maar als het over leaserijders en de kinderopvang gaat zijn ze wel wakker.

Mijn moeder was gewoon thuis als ik uit school kwam............

 

Maar we kunnen weer stemmen in maart en dan bepalen wij weer de 1ste kamer.

 

Zo, da's d'r uit.

 

"Waar hadden we het ook al weer over ?

 

Wat een kolder Juul. Zoveel jonger is de gemiddelde leeftijd in de kamer niet ten opzichte van pak m beet 1975: Welgeteld 2 jaar.

Please login or register to see this link.

 

In die periode is de hele maatschappij veranderd. Dat je moeder toen niet werkte was op dat moment volstrekt normaal, maar nu een uitzondering. Dat de besproken onderwerpen in de kamer dan ook een ander karakter hebben lijkt me niet meer dan logisch.

 

Dan nog wat: Succes met het zoeken naar het stembiljet voor de 1e kamer, die zul je in maart echt niet aantreffen.

 

Harmen - die het gezuurpruim ff zat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een kolder Juul. Zoveel jonger is de gemiddelde leeftijd in de kamer niet ten opzichte van pak m beet 1975: Welgeteld 2 jaar.

Please login or register to see this link.

 

In die periode is de hele maatschappij veranderd. Dat je moeder toen niet werkte was op dat moment volstrekt normaal, maar nu een uitzondering. Dat de besproken onderwerpen in de kamer dan ook een ander karakter hebben lijkt me niet meer dan logisch.

 

Dan nog wat: Succes met het zoeken naar het stembiljet voor de 1e kamer, die zul je in maart echt niet aantreffen.

 

Harmen - die het gezuurpruim ff zat is.

Ik snap natuurlijk ook wel dat de eerste kamer "in-direct" gekozen wordt.......

 

Je onderschat mij Harmen. ( Ik heb jaren het journalisten panel geregisseerd en dat was vanuit studio Binnenhof.....)

 

En de jeugd? Als ik dat weg laat zijn ze helemaal niet bezig met "de oudere".

 

Mijn accreditatie vlak voor m'n pensioen.......

 

 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels zijn we weer aardig afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp. Waar hadden we het ook al weer over? Oh ja, Veronica Magazine reorganiseert. 

 

De wereld om ons heen is veranderd. Ik kocht vroeger elke zaterdag De Volkskrant. Kan me niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb. Ook kocht ik regelmatig een tijdschrift. Wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb? Zou het echt niet meer weten. Lees alles op het internet. Ik kom trouwens alleen nog bij de Bruna omdat er een postagentschap zit. Een wat? Oh ja, vroeger, toen we nog jong waren, toen had je nog een postkantoor. Met een apart loket voor de Postgiro en de Post. Maar die zijn opgedoekt omdat.., juist, omdat we het tegenwoordig thuis vanuit de luie stoel doen via mail, chat, facebook en internetbankieren. Naar de winkel om een wasmachine te kopen? Saturn Zuidplein heeft zijn deuren definitief gesloten. Jammer, kunnen we niet eerst even kijken voordat we de vaatwasser bestellen bij de goedkoopste webwinkel met de beste reviews. 

 

Terwijl ik dit schrijf vul mijn (via het web bestelde) nieuwe ipod met muziek. Wanneer heb ik voor het laatst eigenlijk een CD gekocht? Mmm, was vroeger toch echt vaste klant bij de Free Record Shop. Ook die zit niet meer op Zuidplein. 

 

Kortom, tijden zijn veranderd. Alles gaat digitaal. De muziek, de films, de boeken, kranten, tijdschriften, de TV en straks ook de radio. Dat heet vooruitgang. Ik plof zo even lekker op de bank in de huiskamer en kijk even in de digitale tv-gids of er nog wat leuks is/komt, anders hebben we nog uitzending gemist of een programma opgenomen op de harde schijf. Lekker makkelijk.

 

Je kunt vast blijven houden aan hoe het vroeger was, maar je kunt ook ervoor kiezen met je tijd mee te gaan. Het lijkt erop dat ze dat bij Veronica Magazine doen. De markt is moeilijk voor de gedrukte media. Het product zit aan het einde van zijn levenscyclus. De markt is definitief aan het krimpen. De nieuwe media neemt het over. Dat is de realiteit. Met kostenbesparingen zou je het nog een tijdje kunnen volhouden. Maar ik zou er geen geld meer in investeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al sinds begin jaren tachtig vrijwel dagelijks de krant en dat zal ik ook wel blijven doen. (Niet De Telegraaf, trouwens.) Ik beleef daar nog steeds veel plezier aan en ook internet heeft daar niets aan veranderd. Ik zou mijn favoriete columnisten niet willen missen, net zomin als de langere achtergrondartikelen die ik niet op het web vind.

 

Daar komt bij: voor mijn werk zit ik al de hele dag achter de computer. Ik ben blij als ik even op de bank kan zitten of aan de eettafel.

 

Ik kan mijn krant trouwens ook op de Ipad lezen, als abonnee. Wel zo handig als ik op vakantie ben. Afgelopen zomer kon ik het nieuws over de MH17 natuurlijk prima volgen via nos.nl, Maar mijn krant gaf toch net een tikkeltje meer diepgang en achtergrondinformatie.Ik was blij dat ik die dagelijks kon downloaden.

 

Maar ach, misschien ben ik hier een rare eend in de bijt.. Mijn kinderen lezen zelfs met plezier boeken! Dat hoor je ook niet vaak meer, tegenwoordig. Het vermogen om je langere tijd op 1 onderwerp te concentreren, dat wordt nog zeldzaam.

 

'Dat heet vooruitgang,' zegt Vincent. Maar is het ook vooruitgang? Winkels sluiten, banen verdwijnen, we kopen alles bij de grote winkelketens of bestellen het via internet... We willen alles zo goedkoop mogelijk, en dus doen die bedrijven hun best alles zoveel mogelijk te stroomlijnen, zo min mogelijk arbeidskosten te hebben. Digitalisering kost banen, en ik ben benieuwd waar al degenen die nu hun werk kwijtraken straks hun geld mee moeten verdienen. De volgende economische crisis dient zich alweer aan, en dat heeft weinig of niets met de overheidsuitgaven te maken. Er is straks gewoon niet meer genoeg werk voor iedereen....  'Maar ja, je houdt het niet tegen.'

 

Maar laten we niet afdwalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.