Spring naar bijdragen

Radionieuws

  • artikelen
    2621
  • opmerkingen
    120
  • weergaven
    15249

Auteurs van dit blog

  • de redactie 2621

Hertog en Marktplaats finalisten Radio Advertising Awards Publieksprijs  

de redactie

40 weergaven

rab_logo.png.60508efc370a23cf91d68710e96fac0a.pngDe radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij de eerste twee genomineerden voor de nieuwe publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is eind juni 2018; tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau wordt de publiekswinnaar bekendgemaakt.

Hertog appelleert aan de verbeeldingskracht van geluid door de luisteraar te vragen: “Neem je favoriete ijssalon eens in gedachten? Die smaken… die kleuren… mmmmm”. Dit begin van de radiocommercial is een mooie sfeermaker om de Hertog-boodschap - dat de consument nu thuis kan genieten van ijssalonsmaken - over te brengen. Deze radiocommercial smaakt heerlijk en levert Hertog een finaleplaats op voor de RAB publieksprijs. Reclamebureau True Ideas heeft deze radiocommercial ontwikkeld. 
 

Ook Marktplaats maakt gebruikt van de emotionele kracht van radioreclame. Door te inspireren met een serie van alledaagse en bijzondere momenten om de zomer te vieren. De oproep "Ga ervoor. Het begint op Marktplaats." activeert mensen om de eerste stap te zetten. De kernbelofte is dat je alles kunt doen wat je wilt. Marktplaats brengt het binnen handbereik. Deze feelgood-radiocommercial gaat door naar de finale van de RAB Awards. Verantwoordelijk reclamebureau is N=5.
 

Over de award en het onderzoek
Het RAB organiseert eind juni 2018 de uitreiking van de RAB Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs één van de awards is. Voor deze prijs worden per kwartaal voorrondes gehouden.  Maandelijks wordt een selectie van vijf opvallendste radiocommercials beoordeeld door een consumentenpanel, de twee populairste commercials gaan door naar de kwartaalfinale. De beste twee radiocommercials uit deze kwartaalfinale zijn genomineerd voor de eindronde van de RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs. 
 

Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit. De totale steekproef (N=600 per meting) is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden in het derde kwartaal van 2017.



0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden



×