Spring naar bijdragen

Radionieuws

  • artikelen
    861
  • opmerkingen
    63
  • weergaven
    6114

Auteurs van dit blog

Nieuwe lichting BNN-VARA Academy bestormt het Mediapark

de redactie

55 weergaven

logo-academy-2017.png.5306b0a09e733cc62abea8a462ec804c.pngDe nieuwe lichting van de BNN-VARA Academy staat in de startblokken om het Mediapark te bestormen. In het leer-werktraject van een half jaar worden ze binnen de omroep klaargestoomd tot mediaprofessionals. De BNN-VARA Talentday, de selectiedag voor de BNN-VARA Academy, ging dit jaar van start met 5500 aanmeldingen. Daarvan staken 24 presentatoren, redacteuren, journalisten, designers, vloggers en regisseurs in spé er met kop en schouders bovenuit. De talenten gaan de komende periode aan de slag op de redacties van DWDD, Kassa en Spuiten en Slikken, maar ook als presentator of regisseur bij Academy TV of op de online kanalen van BNN en de VARA. Daarnaast draait een deel mee als redacteur/producer bij de verschillende radioprogramma’s van BNN en de VARA op NPO Radio 1, 2 en 3FM.


Algemeen directeur Gerard Timmer is blij met de nieuwe talenten: “Als progressieve omroep móeten we onszelf blijven voeden met de nieuwste innovaties, de mogelijke toepassingen daarvan en het vinden van de juiste talenten. Wij kunnen hen dé omgeving bieden om hun talenten te ontwikkelen. En wij leren weer hoe zij media maken en willen gebruiken. Talenten zoals Tim Hofman, Emma Wortelboer, Sahil Amar Aïssa en programma’s als #BOOS en Drugslab zijn nog maar een kleine greep uit wat dat ons allemaal al heeft gebracht. Het stelt ons in staat die voortrekkersrol in het vinden van nieuwe makers en geloofwaardige nieuwe vertelvormen te blijven vervullen. De BNN-VARA Academy is daarvoor noodzakelijk en onontbeerlijk. Ik ben ontzettend blij dat vandaag ‘the class of 2017/2018’ gaat beginnen.”


BNN-VARA heeft een lange traditie als het gaat om talentontwikkeling. Onder anderen Filemon Wesselink, Frank van der Lende, Nesim el Ahmadi, Angelique Houtveen, Jurre Geluk en Geraldine Kemper gingen onze nieuwe talenten voor. Achter de schermen van BNN-VARA en ver daarbuiten hebben tientallen makers hun roots liggen bij dit interne opleidingstraject. Met de Academy wil BNN-VARA talent de kans geven om zich te ontwikkelen tot volwaardig mediamaker, waarbij praktijkervaring en workshops hand in hand gaan. Daarbij worden ze begeleid door ervaren professionals uit de eigen organisatie. 

 

talentenBNNVARA_pb.thumb.jpg.c50fd38637ec0215fd39c645a9248f1c.jpg
Foto Annemieke van der Togt



0 Opmerkingen


Aanbevolen reacties

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden



  • Radioblog

  • Blog reacties

    • Heb jij nog een Amsterdam700 Mokum Florijn HK? Was twee kwartjes ''waard''!
    • Radio 10: Somertijd gaat zomer in met record   De Radio 10-middagshow ‘Somertijd’ breekt in de meetperiode mei-juni 2017 een record. Het radioprogramma, gepresenteerd door dj Rob van Someren, behaalde 10,1% marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar. Vorig jaar scoorde Somertijd nog 7,9% in deze kerndoelgroep, waarmee het aandeel in één jaar tijd maar liefst 28% is gestegen. Ook in de doelgroep 10+ breekt Somertijd, sinds de start bij Radio 10 in januari 2015, een record met een marktaandeel van 7,6%. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.    Roland Snoeijer, radio directeur Radio 10: “Somertijd gaat door het dak! Al zes meetperiodes op rij stijgt het marktaandeel en inmiddels is Somertijd nu de nummer 4 middagshow van Nederland in de doelgroep 30-59 jaar. We zijn enorm trots op het team en blij dat ze steeds meer luisteraars laten lachen in de avondspits."   Somertijd
      Elke werkdag tussen 16.00 uur en 19.00 uur is het lachen in de avondspits met Somertijd op Radio 10. Op weg naar huis brengt Rob van Someren iedere middag de leukste moppen, limericks en natuurlijk de grootste hits aller tijden. Bron: NLO/GfK (doelgroep 30-59 jaar, ma-vr, 16:00 – 19:00 uur)  
    • NPO: Recordcijfers voor NPO Radio 4 en NPO Radio 5
      Gisteren was het weer zo ver: de nieuwe luistercijfers over de maanden mei en juni van 2017. We zien deze meting mooie cijfers voor vier van de vijf zenders in ons portfolio die in het NLO gemeten worden.
      Opnieuw een prima meting voor NPO Radio 4: het luistertijdaandeel van de klassieke radiozender, waar in juni geluisterd kon worden naar de Cello week en Zin in de Zomer week, komt maar liefst vijf tiende hoger uit dan vorig jaar in mei-juni. Een mooie beloning voor al harde werk van de afgelopen jaren door de collega’s van NPO Radio 4.
      Ook NPO Radio 5 heeft een mooie meting: de zender wint twee tiende ten opzichte van zowel de vorige meting als mei-juni vorig jaar. Net als voor Radio 4 geldt ook voor 5 dat het mei-juni aandeel niet eerder zo hoog was. Ook NPO Radio 1 komt zes tiende hoger dan vorig jaar in mei-juni, de maanden van de winst van Tom Dumoulin in de Giro D’Italia en het slot van de voetbalcompetitie.
      NPO Radio 2 presteert ruim boven het niveau van vorig jaar en mag zich opnieuw de sterkst stijgende zender noemen. NPO 3FM krijgt er een tiende bij ten opzichte van de vorige meting. Het is de tweede keer op rij dat het aandeel van 3FM, die in juni de nieuwe pay off Music Starts Here heeft gelanceerd weer iets stijgt. Online trekt 3FM.nl in juni ca. 730.000 browsers en de social community van 3FM is nog steeds het grootst van alle radiozenders.
      NPO FunX wordt niet gemeten in het maandelijkse luisteronderzoek van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), maar binnenkort komt onderzoeksbureau Motivaction met cijfers over het weekbereik van FunX onder jongeren in de 4 grote steden. Luisteraars genoten in mei onder meer van de FunX Music Awards en Morad & Shay hun eigen Suikerfeest: Sukru Fissa 2017. FunX.nl is in 2017 met ruim 1,3 miljoen unieke browsers de meest populaire NPO-radiowebsite. Online zijn er daarnaast in juni ruim 600.000 streams gestart.
      De gehele, door de NLO gemeten NPO Radio portfolio heeft afgelopen mei en juni 5,7 miljoen luisteraars bereikt. Dat zijn ontzettend veel mensen die wekelijks luisteren naar onze prachtige zenders, maar helaas is het bereik buiten de zomerperiode niet eerder zo laag geweest. De daling van 3FM in vergelijking met dezelfde meting in 2016 verklaart het verlies in het bereik van het NPO portfolio. Daarnaast groeit het aandeel van de groep overige zenders wekelijks met meer dan 100.000 luisteraars en die winnen daarmee behoorlijk aan populariteit in de jongeren doelgroep (15-34 jaar).
    • Classic FM verliest aardig wat luisteraars. Op welk radiostation stemmen ze nu af? Niet op NPO Radio 4, want die daalt ook licht.
    • mijn archief bestaat uit duizenden uren radio; tienduizenden knipsels en vele persoonlijke aantekeningen dus genoeg om nostalgisch op terug te blikken Paul. Derhalve publiceer ik al sinds 1969    
  • Doneer

    Ondersteun het Internet Radiocafé.

    Wij waarderen elke donatie!
    Donate Sidebar by DevFuse
×