de redactie

Leden
  • Aantal bijdragen

    2011
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

20 Excellent

Over de redactie

  • Rang
    Expert
  1. Dubbelbloed, La la Liebens, The summer of Love en 'externe' Interne keukens Vanaf 1 juli gaat het Vlaamse Radio 1 voluit voor informatie, sport en muziek in een zomerse verpakking. De traditionele zomerse sterkhouders blijven, met elke middag Sporza Tour en #weetikveel tussen 12:00 en 13:00 uur, maar deze zomer pakt Radio 1 ook uit met een aantal nieuwe programma’s en stemmen. Dubbelbloed Layla El-Dekmak is een gloednieuwe stem op Radio 1. Ze werkt al een tijdje achter de schermen bij Nieuwe Feiten, maar maakt nu haar radiodebuut met Dubbelbloed. Elke week ontvangt ze een ‘dubbelbloed’: mensen die door hun familiegeschiedenis muzikaal beïnvloed zijn door twee of meerdere culturen. Layla, die zelf een dubbelbloed is, gaat op ontdekkingsreis doorheen de muzikale en culturele invloeden van de gast. Het idee voor Dubbelbloed komt uit de koker van de Antwerpse dj Merdan Taplak, zoon van een Turkse vader en een Belgische moeder. Officieel dus een halfbloed, “maar dat vind ik een lelijk woord.” Merdan voelt zich niet half, maar dubbel. En hij is dan ook meteen de gast voor de eerste aflevering van Dubbelbloed. Elke zondag van 11:00 tot 13:00 uur, van 2 juli tot 27 augustus 2017. La La Liebens Ilse Liebens is ook een nieuw gezicht en stem in het zomeraanbod van Radio 1. Ilse, bekend van o.a. Studio Brussel en Canvas, presenteert vijf weken La La Liebens. Ilse duikt voor Radio 1 de muzikale zomer in met warm aanbevolen festivaltips, de favoriete onderwegplaten van de luisteraar en een bak vol liefdevol geselecteerde platen. Elke werkdag van 13:00 tot 16:00 uur, vanaf maandag 24 juli tot vrijdag 25 juli 2017. The Summer of Love The Summer of Love was een van de hoogtepunten van de hippiecultuur. De zomer van 1967 in San Francisco, exact 50 jaar geleden, spreekt nog altijd tot de verbeelding. Een beter excuus is er niet voor Zaki om de beste verhalen en muziek uit die periode op te diepen en te delen met de luisteraars. Samen met de reeks verschijnt ook een Summer of Love-cd-box met boek. Elke zaterdag van 15:00 tot 18:00 uur, vanaf zaterdag 29 juli tot zaterdag 26 augustus 2017. Interne keuken gaat extern Tijdens de zomer blijft Interne keuken doorlopen, maar wel in een zomerse versie en op locatie. In plaats van gasten uit te nodigen aan zijn keukentafel gaat Sven Speybrouck nu op bezoek bij één centrale gast. Aan de keukentafel van die gast praat Sven met hen over de dingen die inspireren en fascineren of schoonheid en troost bieden. Wat is het verhaal achter een oude bajonet die journalist Serge Simonart in huis heeft? Waarom heeft theatermaker Zouzou Ben Chikha thuis nog afgeknipte dreadlocks liggen van een ruim een meter lang? Elke zaterdag van 11:00 tot 13:00 uur, van 1 juli tot 26 augustus 2017.
  2. Giel Beelen, Gwen van Poorten en Kraantje Pappie sidekick op SLAM! Bij Igmar is hét radioprogramma met de meeste volgers op YouTube. Om dat te vieren maken dj Igmar Felicia en co-host Joep Schrijvers vanaf dinsdagmiddag 27 juni 16:00 uur net zoveel seconden radio op SLAM! als dat ze YouTube-abonnees hebben. Op dit moment staat de teller op 110.116 abonnees en dus zouden Igmar en Joep op dit moment een uitzending van 110.116 seconden moeten maken. Omgerekend is dat meer dan 30 (!) uur. Bij Igmar wordt voor deze ludieke actie omgedoopt tot Bij Igmarathon. Tijdens deze marathonuitzending op SLAM! komen bevriende BN’ers langs om delen mee te presenteren of om op te treden. Onder andere Nicky Romero, Sunnery James, Gwen van Poorten, Kraantje Pappie, Lucas & Steve, Lange Frans en StukTV zijn te gast tijdens de Bij Igmarathon. Giel Beelen, de ervaringsdeskundige op het gebied van radio maken zonder slaap, zal voor het eerst te horen zijn als sidekick op SLAM! Daarnaast is er een battle tussen de programmamakers Igmar en Joep, waarbij de verliezer het logo van het radioprogramma laat tatoeëren en de luisteraars van SLAM! vallen massaal in de prijzen tijdens de speciale happy hours.
  3. Exact 18 dagen geleden begonnen ze eraan. Peter Van de Veire, Julie Van den Steen en Sander Gillis stelden zichzelf volledig ter beschikking van studerend Vlaanderen. Vanavond om 19:00 uur, na 443 uur live radio maken, zit hun werk erop. Met muziek, advies en de fysieke steun van het Marathonradio Rescue Team - Eva Daeleman en Tom De Cock - steunden ze studenten in heel Vlaanderen. Zelfs de koning kwam langs in het Marathonradiohuis in Leuven om een kijkje te nemen en de blokkende studenten een hart onder de riem te steken. Op vrijdag 30 juni blikken de MNM-dj's terug tijdens Marathonradio: Het Rapport en horen ze graag hoe al 'hun studenten' het ervan afgebracht hebben. Marathonradio 2017 in cijfers 19 dagen Marathonradio is goed voor 443 uur live radio en 2215 maal "Yes, we can!" Aantal uur radio per dj: Peter Van de Veire: 151 uur, Julie Van den Steen: 150 uur en Sander Gillis: 140 uur (en bij aanvang alle drie tezamen 2 uur) Maar liefst 76 artiesten kwamen langs in het Marathonradiohuis in Leuven Het Marathonradio Rescue Team met Eva Daeleman en Tom De Cock kwam duizenden studenten tegen en hielp alle studenten in nood én hun netwerk: ouders, familie, vrienden, klasgenoten, etc. Daarvoor legden ze 11 400 km af met de Marathonradiomobiel Er werden in totaal ongeveer 1000 ijsjes weggegeven Er zijn maar liefst 10 000 Marathonradio-markeerstiften uitgedeeld Gemiddeld telde MNM.be bijna 53 000 bezoekers per dag 116 043 mensen hebben ondertussen de MNM-Luisterapp gedownload, tijdens Marathonradio kwamen er 18 260 downloads bij De MNM-dj's draaiden in totaal 4000 platen Top 3 van meest gespeelde nummers tijdens Marathonradio: 1. Luis Fonsi & Daddy Yankee feat. Justin Bieber – Despacito 2. Shawn Mendes – There’s Nothing Holdin’ Me Back 3. Laura Tesoro – Higher De sociale media van MNM draaiden voortdurend op volle toeren, met bijna 650 000 interacties op Facebook, Twitter en Instagram Marathonradio biedt ondersteuning én motivatie Rino Ver Eecke, nethoofd MNM: “Het team van Marathonradio krijgt een dikke duim of een vuistje van zó veel jonge mensen. Het is hartverwarmend om te merken dat we met MNM een groot verschil maken in de blok- en examenperiode. Fijn dat zo veel jonge mensen ondersteuning vonden en zelfs motivatie en begeleiding in een van de moeilijkste periodes van het schooljaar. Ook dit jaar kende Marathonradio weer een grote impact bij scholieren en studenten, zelfs bij hun vrienden, ouders en familie. Daarom hoop ik dat alle studenten een schitterend rapport mogen afhalen om daarna te genieten van een superfijne vakantie. Bedankt aan iedereen om te luisteren!” Marathonradio: Het Rapport Op vrijdag 30 juni blikken de MNM-dj's terug op de afgelopen blokperiode en de examens. Peter Van de Veire, Julie Van den Steen, Sander Gillis, Eva Daeleman en Tom de Cock komen terug samen voor Marathonradio: Het Rapport. Ze willen graag weten hoe het geweest is, vieren de successen en troosten waar nodig. Die dag trekt het Marathonradio Rescue Team voor een laatste keer op pad. Tom en Eva delen samen ijsjes uit in Leuven, Hasselt, Antwerpen, Roeselare en Sint-Niklaas aan mensen die hun rapport, diploma of getuigschrift tevoorschijn kunnen halen. Marathonradio: Het Rapport: vrijdag 30 juni van 10:00 tot 19:00 uur op MNM, met Peter Van de Veire, Julie Van den Steen, Sander Gillis, Eva Daeleman en Tom De Cock. Website: marathonradio.be. MNM: Tranen van geluk! Dit is het eerste huwelijksaanzoek van Marathonradio MNM: Geen tijd om te koken? Geen paniek! Eva to the rescue! MNM: De koning op bezoek bij Marathonradio MNM: Studenten reageren examenstress af op Tom De Cock MNM: Sander zingt een prachtige cover van 'Despacito'
  4. Aanstaande zondag 25 juni is het acht jaar geleden dat Michael Jackson overleed. Radio 10 staat deze dag uitgebreid stil bij het leven en de muziek van de ‘King Of Pop’. Op de speciale ‘Michael Jackson Dag’ zijn de grootste hits van het pop icoon te horen en blikken de dj’s terug op de mooiste momenten uit zijn carrière. Van 15.00 uur tot 19.00 uur presenteert Radio 10-dj Dennis Verheugd de populairste hits van de zanger in de speciale ‘Michael Jackson Top 50’. De ‘Michael Jackson Top 50’ is samengesteld door de luisteraars van Radio 10. Zij stemden afgelopen week massaal op hun meest favoriete Michael Jackson-hits. De Top 5 Billie Jean Man In The Mirror Ben Smooth Criminal Earth Song De complete lijst is vanaf zondag te bekijken op radio10.nl.
  5. 538-luisteraars maken als één van de eersten rit in gloednieuwe attractie Symbolica Vrijdag 30 juni staat Edwin Evers samen met zijn team op in de Efteling. Samen met 100 luisteraars maken zij als één van de eersten een rit in de gloednieuwe darkride 'Symbolica: Paleis der Fantasie'. De attractie, tevens de grootste van de Benelux, opent op zaterdag 1 juli haar deuren voor publiek. Vanuit een speciaal gebouwde radiostudio heeft het team van 'Evers Staat Op' zicht op Symbolica en doen zij live verslag van de rit. Daarnaast is ook DI-RECT te gast en treden zij live op. Luisteraars maken tot en met donderdag 29 juni kans om hier exclusief bij aanwezig te zijn. 538-dj Edwin Evers: “Te gek dat onze luisteraars als één van de allereersten de attractie mogen beleven. De Efteling is een magische locatie om radio te maken!" Over Symbolica Op zaterdag 1 juli opent de Efteling ‘Symbolica: Paleis der Fantasie’. Symbolica is een overdekte familie-attractie, zoals ook de bekende Droomvlucht, Fata Morgana en Carnaval Festival. Centraal in de rit staat de wisselwerking tussen werkelijkheid, droom en fantasie. Bezoekers worden meegevoerd door geheime gangen en koninklijke vertrekken om op audiëntie te gaan bij de Koning. De nieuwe attractie maakt deel uit van het 65-jarig jubileum en staat middenin het park. Evers Staat Op is elke werkdag tussen 06:00 uur en 10:00 uur te horen op Radio 538.
  6. Voor het derde achtereenvolgende jaar doet zakenzender New Business Radio op donderdag 29 juni a.s. de gehele dag live verslag van het Media Jaarcongres 2017. Het congres vindt plaats in Studio 21 op het Media Park in Hilversum. De programmering van New Business Radio staat donderdag 29 juni dan ook geheel in het teken van het Media Jaarcongres 2017. Van 09:00 tot 18:00 uur wordt, in samenwerking met Promare Communicatie & Media, live radio gemaakt vanaf het event met sfeerreportages, topsprekers, studiogasten, innovaties en live reportages. De radio uitzending is ook de gehele dag in beeld te volgen via visual radio op www.mediajaarcongres.nl ”We kijken weer uit naar de uitzending vanaf het Media Jaarcongres! Voor ons (bijna) een thuiswedstrijd en elk jaar een mooie gelegenheid om iedereen kennis te laten maken met de mogelijkheden van internetradio. En, eerlijk is eerlijk, binnen het thema ‘A New World, A New Perspective’, mogen wij als innovatief radiobedrijf natuurlijk niet ontbreken”!, aldus Lars Schotanus van New Business Radio. Ton van Mil van iMMovator: “We zijn erg blij dat New Business Radio ook dit jaar weer live vanuit Studio 21 de luisteraars laat meegenieten van het Media Jaarcongres programma. We hebben een interessant programma en een mooie line-up van sprekers. We hopen dat het publiek geïnspireerd raakt om zelf aan de slag te gaan met innovatieve nieuwe media toepassingen.” Media Jaarcongres 2017: ‘A New World, A New Perspective’ Het Media Jaarcongres (MJC), dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse media-industrie, biedt een dag vol innovatie en inspiratie rondom het thema ‘A New World, A New Perspective’. De afgelopen 10 jaar is het medialandschap voorgoed veranderd. Het is een nieuwe wereld met nieuwe regels. Alle video is tegenwoordig digitaal, en daarmee zijn er ineens nieuwe mogelijkheden ontstaan. Wat betekent dit alles voor de Nederlandse mediasector? Hoe kan een klein land midden in de internationale ontwikkelingen een levendige en gezonde media industrie behouden? Hoe kunnen Nederlandse media makers en bedrijven ook profiteren van het globale speelveld? En welke ontwikkelingen rond video zitten er nog aan te komen? Sprekers, onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong, zijn onder meer Arno Lubrun (Facebook Benelux), Frank Volmer (STER), Deborah Acosta (New York Times), Jørgen Madsen Lindemann (Modern Times Group) en Arjen Lubach. New Business Radio New Business Radio is dé nieuwe zakenzender van Nederland! Het station brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, non stop lekkere muziek voor op het werk en doet verslag van bijzonder ondernemerschap. Ondernemende mensen, inspirerende gesprekken, innovaties en duurzaamheid. Van hippe start up tot ijzersterke multinational. Iedereen praat mee op New Business Radio.
  7. Zaterdag 24 juni staat NPO Radio 5 tussen 10:00 en 18:00 uur in het teken van Veteranendag op het Malieveld in Den Haag. Deze uitzending wordt gepresenteerd door Petra de Joode, Jeanne Kooijmans, Tom Herlaar en Henkjan Smits. Daarnaast doen verslaggevers Bert Kranenbarg en Koen Bugter live verslag van dit jaarlijks terugkerende evenement. Op zaterdag worden tijdens de Veteranendag op het Malieveld in Den Haag, de Nederlandse veteranen uit alle missies tussen de Tweede Wereldoorlog en nu geëerd. Gedurende de speciale uitzending van NPO Radio 5 schuiven er diverse gasten aan bij de dj’s. Zo vertelt veteraan Erik Krikke over zijn missie in Afghanistan. Naar aanleiding van de ziekte PTSS die hij daaraan overhield schreef hij een boek en maakte er een theatervoorstelling over. Uit die voorstelling zingt Krikke live enkele liedjes. Daarnaast is er een optreden van Gemma van Eck. Zij maakte deel uit van de populaire meidengroep Babe, en trad in het verleden op voor Nederlandse soldaten in Libanon. Ook zijn er portretjes te horen van veteranen van verschillende missies waaraan Nederland in het verleden meedeed. De hele dag is er muziek te horen uit de Veteranen Top 50.
  8. Vrijdagmiddag presenteert Bert Kranenbarg samen met Ferry Maat het programma ‘Bert op 5’ op NPO Radio 5. Ferry Maat is niet alleen gastpresentator, maar ook gasthoofdredacteur. Hij bepaalt mee welke actuele onderwerpen aan bod komen. Ferry Maat drukt ook zijn stempel op de muziek in het programma, hij kiest een Nederlandse en een Franse plaat die extra aandacht verdienen en neemt twee Soulshow Classics mee naar de studio. En luisteraars kunnen bellen met Bert en Ferry. ‘Bert op 5’ is er iedere werkdag op NPO Radio 5. Het programma maakt het nieuws persoonlijk, zoekt naar de grote passie, heeft een extra groot hart voor Nederlandse en Franse muziek en geeft luisteraars volop de gelegenheid om hun eigen verhaal te vertellen. ‘Bert op 5’ met Bert Kranenbarg en Ferry Maat, vrijdag 23 juni van 16:00 tot 18:00 uur op NPO Radio 5.
  9. Lex Gaarthuis viert vandaag de officiële start van de zomer met de release van ‘Biertje BBQ’. De zomerhit, die hij uitbrengt onder de artiestennaam ‘De Barkeeper’, is speciaal geschreven voor iedereen die geniet van een ijskoud biertje en een stuk vlees op de barbecue. Op de track is een speciaal gastoptreden te horen van DJ Sven, die wereldberoemd werd door zijn nummer 1-hit ‘Holiday Rap’ uit 1986. Onder anderen BN’ers Julius Jaspers, Irene Moors, Thomas Berge, Emile Ratelband en Sensi Lowe figureren in de videoclip waarin ‘De Barkeeper’ een uitgebreide barbecue organiseert voor zijn vrienden. Radio 10-dj Lex Gaarthuis: “Op tropische zomerdagen haalt heel Nederland massaal de barbecue uit de schuur. Ik heb op deze hete dagen geen zin in superfoods of ingewikkelde sapkuurtjes en dat bracht me op het idee om een zomerhit uit te brengen over hetgeen waar iedereen gelukkig van wordt. Geef mij maar gewoon een gezellige barbecue en een heerlijk pilsje.” 'Biertje BBQ' is vanaf vandaag beschikbaar op Spotify, iTunes en YouTube.
  10. Op de dag dat de zomer officieel begint, start op Sky Radio de We Like The Summer Top 500. Afgelopen week konden luisteraars stemmen op hun favoriete zomerse nummers en is er massaal gestemd op ‘Despacito’ van Luis Fonsi. Het nummer, dat inmiddels al zeven weken op nummer 1 staat in de Top 40, werd in januari uitgebracht en de videoclip is al bijna 2 miljard keer bekeken op YouTube. ‘Despacito’ is dan ook veruit de absolute zomerhit van 2017. Uunco Cerfontaine, radio director Sky Radio: “Sinds een jaar of vijf worden Spaanstalige nummers steeds populairder. Voorheen kwam er hooguit eens per twee jaar een Spaanstalig nummer bovendrijven, maar inmiddels zien we deze nummers iedere zomer weer terugkomen in de hitlijsten. De top 5 van de We Like The Summer bevat zelfs drie Spaanstalige nummers. Uiteraard draagt de taal bij aan het zomerse gevoel, ze doen je vaak direct denken aan tropische temperaturen, zon, zee en strand.” Top 5 Despacito – Luis Fonsi Duele El Corazón – Enrique Iglesias Summer – Calvin Harris I Took A Pill In Ibiza (Seeb Remix) – Mike Posner Bailar - Deorro De We Like The Summer Top 500 is van woensdag 21 juni tot en met zondag 25 juni dagelijks te horen tussen 09:00 en 17:00 uur op Sky Radio.
  11. SLAM!: marktaandeel 20-49 stijgt 32% in 1 jaar De luistercijfers van radiostation SLAM! blijven stijgen. Het marktaandeel bij luisteraars tussen 20 en 49 jaar is in 1 jaar tijd met maar liefst 32% gestegen. Het marktaandeel in deze doelgroep stijgt van 2,5% in 2016 naar 3,3% in 2017. Dit blijkt uit de vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode april-mei 2017. Algemeen Directeur Carlo de Boer van SLAM!: “SLAM! groeit hard. De dance-pop muziek wordt steeds populairder en dat zien we terug in onze luistercijfers. Ook timmeren we opvallend aan de weg, zo bouwen we volgende week een feestje op de radio met de Bij Igmarathon. Dit omdat ons avondprogramma Bij Igmar meer dan 100.000 subscribers mocht realiseren op het Youtube kanaal. Er gebeurt van alles met SLAM! en het is fantastisch om dat terug te zien in deze mooie luistercijfers.”
  12. Omroep Brabant heeft vanaf april bij de start van de nieuwe cross platform programmering een technisch unicum in Nederlandse broadcast markt geïntroduceerd: het ochtendprogramma op werkdagen wordt simultaan op radio, tv en de online kanalen uitgezonden. De workflow is zodanig ingericht dat met minimale menskracht een cross platform programma wordt gemaakt, zonder dat de kijker en luisteraar daar iets van merken. OmniPlayer E2 radio automation software die al in gebruik is bij Omroep Brabant voor de reguliere radioprogrammering, wordt in combinatie met de OmniVeo videoserver voor de nieuwe cross platform programmering ingezet. De presentator kan muziek en vormgeving zelf starten vanuit de studio. Videoclips en visuals worden daarbij automatisch meegestuurd, zonder dat er een extra handeling is vereist. Tim Zunneberg, Hoofd Marketing & Communicatie: “Bij de totstandkoming van deze nieuwe programma’s hebben we veel onderzoek gedaan naar het gedrag en de behoeften van de Brabantse mediaconsument en de technische mogelijkheden. Die inzichten zijn vertaald in de nieuwe programmering, die op een aantal punten zeer innovatief is. Het samenvoegen van radio en televisie op deze manier is nog nooit eerder gedaan in Nederland”. Carlo van Acker, Manager Mediafaciliteiten Omroep Brabant: “Wij zijn erg blij met de technische oplossing die M&I met OmniPlayer E2 in combinatie met OmniVeo voor ons gemaakt heeft. In de compleet nieuwe studio kunnen twee presentatoren het nieuws niet alleen laten horen, maar ook laten zien. Op de grote schermen achter de presentatoren ziet de kijker videoclips bij de muziek en visuals voor bijvoorbeeld weer en verkeer of andere programma onderdelen die vanuit OmniVeo worden aangestuurd.” "Wij zijn erg trots dat OmniPlayer E2 bij Omroep Brabant cross platform wordt gebruikt. Wij denken dat dit voor andere regionale omroepen een perfecte oplossing is om kosten te besparen door programma’s gelijktijdig op radio, tv en online uit te zenden.”, aldus Peter van Klei, commercieel directeur van M&I Broadcast services.
  13. Bij Igmar is hét radioprogramma met de meeste volgers op YouTube. Om dat te vieren maken dj Igmar Felicia en co-host Joep Schrijvers vanaf dinsdagmiddag 27 juni net zoveel seconden radio op SLAM! als dat ze YouTube-abonnees hebben. Op dit moment staat de teller op 108.458 abonnees en dus zouden Igmar en Joep op dit moment een uitzending van 108.458 seconden moeten maken. Omgerekend is dat meer dan 30 uur. Bij Igmar wordt voor deze ludieke actie omgedoopt tot Bij Igmarathon. Tijdens deze marathonuitzending op SLAM! komen alle bevriende BN’ers langs om delen mee te presenteren of om op te treden. Daarnaast trakteert Bij Igmar tijdens de verschillende Happy Hours op vette prijzen en komen de spraakmakende hoogtepunten van het YouTube-kanaal voorbij. Van het NK Orgasme Faken tot de succesvolle remake van Flappie door Kraantje Pappie. Igmar Felicia, presentator Bij Igmar: "Bij Igmar en SLAM! zijn meer dan alleen radio. YouTube, Instagram, Snapchat …waar de luisteraars zijn, daar zijn wij. We zijn super blij met alle volgers en liefde van luisteraars, dus het wordt tijd dat we dat groots gaan vieren met deze gezellige uitputtingsslag." Joep Schrijvers, co-host Bij Igmar: “Jup, wat hij zegt.”
  14. Reactie 538: sterk de zomer in 538 gaat de zomer in met een verstevigde nummer 1 positie. Het marktaandeel van 538 in de doelgroep 10+ is in de meetperiode april-mei 2017 gestegen naar 12,5%. De radiozender scoort daarmee een luistercijferrecord voor de periode april-mei. Ook de ochtendshow 'Evers Staat Op' behaalt een record van 24,6% in de doelgroep 20-49 jaar. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. Dave Minneboo – radio directeur 538: “538 versterkt haar nummer 1 positie met een prachtig marktaandeel van 12,5%. 'Evers Staat Op' vierden onlangs hun 17-jarig bestaan en ook zij weten nog steeds records te breken. Met deze mooie cijfers kijken we uit naar de zomermaanden. We zijn aanwezig op populaire festivals als Tomorrowland en Mysteryland, waar luisteraars tickets voor kunnen winnen en we on air, online en via TV 538 verslag van doen. Daarnaast starten we binnenkort met een gloednieuwe merkcampagne. Laat de zomer maar komen!” Bron: NLO/GfK (doelgroep 10+ en 20-49 jaar, ma-zo, 06.00 - 24.00 uur)
  15. De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode april-mei 2017 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.031 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 36 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Website: nationaalluisteronderzoek.nl