Juul

Wie weet meer ?

9 berichten in deze discussie

Ik zie in het archief van Oom Bull deze brief. Hij-zij is afkomstig van de Stichting Veronica Schip in Dordrecht.

Heeft iemand wat meer info tbv van ons archief.

Dank,

Juul

Please login or register to see this image. /monthly_2017_02/58a99996c0e91_StichtingVeronicaschipDordrecht1997kl.jpg.66003f675d27995b16e79da5f847f440.jpg" class="ipsImage ipsImage_thumbnailed" alt="Stichting Veronica schip Dordrecht 1997 kl.jpg">

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juul,

ik heb even gezocht en maar weinig gevonden. Wel vond ik dat het ene heer I. van Mooren zou zijn die achter de stichting zat. Lees dit maar : Please login or register to see this link.

Ik heb in het telefoonboek gezocht op adres en op naam, maar niets kwam er boven water. Misschien dat ik in het archief van de gemeente Dordrecht nog iets kan vinden.

groet,

Rien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je hier wat aan, Juul?

Please login or register to see this image. /monthly_2017_02/58a9dc5b48d4d_telegraaf22nov1977.jpg.b3f8a5465e504556970901418be08696.jpg" />

bewerkt door Omnivoor
1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben in die tijd bij Dhr Mooren op zijn kantoor geweest en heb toen de tekening mogen zien van hoe hij het schip wilde gaan verbouwen.

Ook kreeg ik een paar souvenirs uit het schip. Aardige man die erg tegengewerkt werd en het schip geen plaats mocht geven in mijn geboorte stad Dordrecht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand die trouwens veel over dit Dordtse verhaal weet is Perry van de Stichting Norderney. Ook hij komt uit Dordrecht en ik heb wel eens met hem over dit onderwerp gecorrespondeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar aanleiding van het bovenstaande krantenartikel ben ik destijds gelijk donateur geworden. Ik moet nog ergens de brief hebben liggen waarin wordt aangekondigd dat de stichting ter ziele is en wordt opgeheven. Zal es kijken of ik 'm nog kan vinden....

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Wim 1958,

Ik weet helaas heel weinig van de periode dat het schip in Dordt lag. Ik ben toen niet op het schip geweest, tot mijn grote spijt.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Forumstatistieken

16664
    Aantal discussies
    64542
    Aantal berichten
  • Gebruikersstatistieken

2668
    Aantal leden
    438
    Meest online
    Lawrence Nicolaas
    Nieuwste lid