Omnivoor

RTG Hitweek dec1995, lijst 51 1975

12 berichten in deze discussie

2 uur geleden zei Omnivoor:

Ik geloof dat Hilversum 3 (Radio 3 dus eigenlijk toen al) op de 747 zat, maar toch moeilijk te ontvangen op de autoradio en uiteraard ook in mijn huis en dat terwijl ik aan de Oostkust zat, letterlijk een paar Km van de Noordzee. Zaterdagmiddag luisterde ik graag naar 675 Radio Tien Gold, Mark de Brouwer met Hitweek.

Hilversum 3 moet (toch) ook redelijk goed te ontvangen zijn geweest want zond ook (tot 1993) uit via de 675.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei thijs5326:

"3" heeft nooit op de 747 gezeten.

Toch hoorde ik ''3'' op de am, zou het een andere golflengte kunnen zijn geweest.  Of was het ''1''  want volgens mij was het de top 40 van Veronica.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Omnivoor:

Toch hoorde ik ''3'' op de am, zou het een andere golflengte kunnen zijn geweest.  Of was het ''1''  want volgens mij was het de top 40 van Veronica.

Tot 1975 zat 3 op 1250 kHz en s'avonds en s'nachts op 1007 kHz, daarna vanaf 1-3-1975 op 674 kHz en vanaf 23-11-1978 op 675 kHz. De herhaling van de Top 40 is nog wel een poosje (75/76) op Hilversum 2 uitgezonden maar dat was op zaterdagmiddag door de Tros. Gr.thijs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In principe zou deze uitzending van Hitweek met Mark de Brouwer van zaterdag 23 december 1995 moeten zijn. In de programmering staat dan echter geen Hitweek, wel Mark de Brouwer tussen 7 en 10 uur. Iemand meer info?

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Platenruiter:

In principe zou deze uitzending van Hitweek met Mark de Brouwer van zaterdag 23 december 1995 moeten zijn. In de programmering staat dan echter geen Hitweek, wel Mark de Brouwer tussen 7 en 10 uur. Iemand meer info?

Het was van 1400 - 1800  ~>(1300 - 1700 GB tijd)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Platenruiter:

Vreemd, volgens de programmering in de Veronica-gids zat op dat tijdstip Peter van Dam.

Hier een quote van RadioForum uit 2006:

In de laatste metingen van luistercijfers daalt het marktaandeel van Radio 10 Gold. Volgens veel posters hier komt dat doordat het station te jonge muziek is gaan draaien. Volgens mij is dat deels waar, is de oorzaak dat het station niet voldoende onderscheidend meer is t.o.v. concurrenten als Radio 2, Radio 5, Radio Veronica en Q Music.

Natuurlijk kan weer teruggegrepen worden naar de echte gouwe ouwen. Vraag is of dat commercieel interessant is. Ik denk dat onderscheiden ook op een andere wijze kan. Met het wegvallen van RTL FM is er minder aandacht voor Nederlandse muziek. Een format waarbij muziek uit de jaren '60, '70 en '80 de hoofdmoot vormt en tegelijkertijd veel aandacht is voor Nederlands produkt, lijkt mij een goede formule voor de oudere doelgroep. Te denken valt aan 30% Nederlandstalig, 30% anderstalig Nederlands en 40% buitenlands.

De huidige programmering vind ik zelf wat voorspelbaar. Dat zou het volgende kunnen worden:

Maandag t/m vrijdag
01-04 non stop
04-07 Vroeg op weg - Ger v.d. Brink
07-10 Hits in de spits - Jos van Heerden
10-13 Holland in de morgen - Peter Holland
13-16 Entertainment Live - René Verkerk
16-19 Hits in de spits - Thorvald de Geus
19-22 Sixties and seventies - Menno Vroom
22-01 Golden Lovesongs - Dick van Deelen

Zaterdag
01-07 non stop
07-10 Vroeger - Ger van den Brink
10-14 Goldrush - Peter Rijsenbrij
14-18 Hitweek - Mark de Brouwer
18-22 The Soultrain - Jos van Heerden
22-01 Golden lovesongs - Menno Vroom

Zondag
01-07 non stop
07-10 Vroeger - Ger van den Brink
10-14 Goldrush - Peter Rijsenbrij
14-18 Forgotten 45's - Mark de Brouwer
18-22 Terug in de Top 40 - René Verkerk
22-01 Golden lovesongs - Menno Vroom

Wat denken jullie er van?

Dus zo te lezen doelt schrijver op hoe het was en hoe ik me het dus herinner: Zaterdag van 1400 -1800 NL tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Omnivoor:

Dus zo te lezen doelt schrijver op hoe het was en hoe ik me het dus herinner: Zaterdag van 1400 -1800 NL tijd.

Ik herinner die tijd ook van 14.00-18.00 uur, maar de schrijver doelt niet op hoe het was maar: "Dat zou het volgende kunnen worden" !?

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet ik, weet ik, maar waarom zou hij het zo willen veranderen, als hij niet een zekere voorkennis had ???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier de b-kant van de cassette met stukken 1975, top tien 1965 en nog een stukje 1978 van rond 20 december, opgenomen midden/eind december Hitweek 1995

Please login or register to see this link.

3 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Forumstatistieken

16664
    Aantal discussies
    64542
    Aantal berichten
  • Gebruikersstatistieken

2668
    Aantal leden
    438
    Meest online
    Lawrence Nicolaas
    Nieuwste lid