Paul

Ik stop met zippyshare

23 berichten in deze discussie

Dag mede-forumleden,

Toen ik gisteren via dit forum naar Zippyshare ging om iets te downloaden, kreeg ik ineens een waarschuwing van mijn virusscanner: er werd een poging geblokkeerd om via een pop-up scherm malware op mijn computer te installeren. Voor mij was dat de druppel: geen zippyshare meer. Zeker in deze tijd, waarin malware een steeds groter probleem dreigt te worden.

Nu weet ik, zulke waarschuwingen krijgen we allemaal weleens, en het is soms loos alarm, en als je een goede virusscanner hebt en je installeert braaf alle updates, dan gaat het meestal wel goed. Misschien zijn er zelfs wel weer tijdelijke lapmiddelen beschikbaar om die pop-up schermen weg te houden.

Maar toch, bij Zippyshare kreeg ik de laatste tijd standaard schermen voorgetoverd waarop ik helemaal niet zat te wachten, ook als ik op 'download' drukte. Dat foefje zal dan wel zijn bedacht omdat velen tegenwoordig een adblocker hebben, waardoor zo'n bedrijf andere middelen moet bedenken om aan haar advertentie-inkomsten te komen. Maar ik vind het een onveilig idee.

Dus voor wat het waard is: als jullie iets via Zippyshare gaan aanbieden, even goede vrienden, maar ik zal het niet meer downloaden, hoe aantrekkelijk de aangeboden opname ook lijkt. Enough is enough!

Paul

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

pop ups had ik de laatste weken ook niet meer. Deze avond kreeg ik plots ook een rood bericht met virus, maar het was toch tegengehouden. Anders kreeg ik ook het bericht mogelijk gevaarlijke website maar dat was in het geel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had ook een periode dat zippyshare me bestookte met pop ups maar de laatste tijd blijft het aardig "schoon" , moet er wel bij vermelden onlangs het programma uBlock Origin heb geïnstalleerd.

Vr gr

Jan 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als iedereen nu gewoon gebruik gaat maken van www.wetransfer.com dan zijn we gelijk van dat gezeik af.

Professionals werken al jaren met dit platform zonder opdringerige reclame en infantiele spelletjes.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het begrijpen, maar We Transfer is wel heel langzaam in de download snelheid ( althans via internet Explorer).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp Paul zijn frustratie. De reden dat ik het nog gebruik is dat het gratis is, redelijke termijn beschikbaar en geen upload limit zoals mediafire. Ik heb een alternatief die hier aan voldoet nog niet gevonden.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het irritante van wetransfer is dat de files na een week al weer zijn verdwenen. Dan mis je dus veel als je niet elke dag alles op dit forum kan bijhouden. Overigens heb ik tot op heden nooit problemen met Zippy gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een alternatief wat op het eerste gezicht ook betere voorwaarden heeft. Files worden bijvoorbeeld 60 dagen na laatste download verwijderd.

Please login or register to see this link.

4 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja zippyshare pleurt de laatste tijd wel erg veel troep mee,iets waar je iid niet vrolijk van word.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met hightail.com (vroeger yousendit.com). Bij RNW gebruikten we dat o.a. om wekelijks de korte editie van The State We're in op te sturen naar de Associate Producer, Sonologue (Chhavi Sachdev) in Mumbai.

Nooit problemen mee gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Vincent:

Een alternatief wat op het eerste gezicht ook betere voorwaarden heeft. Files worden bijvoorbeeld 60 dagen na laatste download verwijderd.

Mediafire was vroeger ook ideaal. Wat is de garantie dat dit jarenlang goed gaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Tino:

Mediafire was vroeger ook ideaal. Wat is de garantie dat dit jarenlang goed gaat?

Dat blijf je altijd houden. Voor moment is dit zo te zien een goed alternatief. We gaan het een tijdje proberen. 

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei RobKi:

Ik heb goede ervaringen met hightail.com (vroeger yousendit.com). Bij RNW gebruikten we dat o.a. om wekelijks de korte editie van The State We're in op te sturen naar de Associate Producer, Sonologue (Chhavi Sachdev) in Mumbai.

Nooit problemen mee gehad.

Hoi Rob,

Ik vind 'em zo ingewikkeld. In loggen e.d……….Of zie ik iets over het hoofd ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom niet gewoon via Stack  bevalt prima. geen reclame en bestanden staan er zolang jij dat wilt. Er is oneindig (nou ja overal zit een eind aan) ruimte op te uploaden.  Tot 1 TB.  Ideaal.  Wel even een accountje aanmaken (gratis).  Please login or register to see this link.

bewerkt door Theo Jansen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Juul:

Ik vind 'em zo ingewikkeld. In loggen e.d……….Of zie ik iets over het hoofd ?

* Ja, voor het uploaden zijn een paar stappen nodig. Als je eenmaal een (gratis) account hebt aangemaakt - mailadres en wachtwoord zijn genoeg - dan kun je files uploaden naar "Spaces", dat klinkt eindeloos, maar het zijn gewoon mappen met een link die je kan delen op forums enzovoorts.

Met een gratis account kun je op Hightail max. 250MB kwijt, ruwweg een uur of vier aan mp3's op 128kbps. Dat is dan wel weer een minpuntje.

* Het downloaden werkt zo:

De link naar zo'n "Space" werkt ook voor kijkers zonder Hightail-account; de files zijn downloadbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei bert ree:

ik ga die stack proberen. Nog even wachten op een bericht van hen.

Goed plan.

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel maar eigenlijk wijst het zich van zelf. Bevalt mij uitstekend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik Waterfox als browser. Dat is een 64 bits Firefox, en kan met alle Firefox add-ons etc. omgaan. Zo heb ik de add-ons  uBlock Origin  en AdBlock Plus in Waterfox toegevoegd.

Bij Zippyshare krijg ik helemaal geen reklame, virusmeldingen, russische dames, etc. te zien. Alleen maar de downloadbanier. Daar klik ik op, en de file komt feilloos in mijn downloadmap. En lekker snel!

Niets moeilijks, inloggen, uploadbeperkingen, trage downloads etc.

Ook MiPony  (prima voor bulkdownload) werkt op deze manier feilloos samen met ZippyShare. Downloadlinks selecteren, copy selecteren, en ze staan al in MyPony.

Deze combinaties werken bij mij feilloos, zonder reklame, pop-ups of andere rommel.

Groeten,

Jan

bewerkt door jan227
typo
3 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik Waterfox ook op m'n MAC. Mooi ding.  Moet alleen die add-ons nog effe doen.

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

MiPony werkt bij mij ook heel goed. Werd ook gek van Zippyshare maar nu gaat het niet alleen veel sneller maar ook nog 's zonder reclame of popups. Jammer dat ik het niet eerder ontdekt heb. Gr, Joop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Forumstatistieken

17182
    Aantal discussies
    66761
    Aantal berichten
  • Gebruikersstatistieken

2764
    Aantal leden
    438
    Meest online
    Jos Moll
    Nieuwste lid