Spring naar bijdragen
Juul

Geboren in de 60s dan hoor je thuis in de verloren generatie.

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link.

bewerkt door Vincent
Streepjes vervangen door spaties

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke Hollandse babe? :heart:

Jammer dat de titel 60's heeft, waarbij je dus sixties moet lezen (denk ik).

Waarom kan er niet Zestiger Jaren staan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vlag dekt de lading bovendien niet. Het stuk gaat over de generatie geboren tussen 1955 en 1970.

De grenzen van zo'n generatiegroep zijn vrij willekeurig getrokken door de bedenker van deze indeling, professor Henk Becker. Neem je andere jaartallen, bijvoorbeeld 1950 - 1965, dan krijg je een heel ander beeld, terwijl er toch grotendeels dezelfde mensen in zitten. Dat is niet mijn kritiek, maar die van echte sociologen, zie: Please login or register to see this link.   (geen familie van Eddie, om on-topic te blijven).

Afijn, het AD heeft er weer een luchtige pagina mee gevuld voor de ontspannen krantenlezer, met een leuk enquêtetje erbij. Iedereen blij. Zeg ik dan maar.

PS: ben zelf uit 1956, en voel me helemaal niet maatschappelijk/economisch verloren of nix.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31/07/2017 om 19:17 zei RobKi:

PS: ben zelf uit 1956, en voel me helemaal niet maatschappelijk/economisch verloren of nix.

Goed geschreven Rob. Ik deel je mening.  

Achteraf toch opmerkelijk dat we op dezelfde middelbare school  in Rijswijk zaten, maar elkaar nooit hebben gezien of gesproken. 

Je weet nooit hoe het zou zijn gegaan als we elkaar gekend hadden. Via het 'old boys network' had ik je ongetwijfeld gevraagd voor Delmare, Monique of Caroline en had jij me misschien wel 'binnengereden' bij de Wereldomroep.

Ons kent ons. Zo werkt het nu eenmaal en dat hoeft niet per sé slecht te zijn . Ik heb hier in Frankrijk zelfs opdrachten gekregen, omdat ze mijn vader en moeder kenden. 

Salut

Leendert

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden