Spring naar bijdragen
Paul

Geschiedenis en toekomst van de jingle

Aanbevolen berichten

Paul    683

De VPRO besteedt deze week veel aandacht aan de reclame- en radiojingle. Er staat een stuk in de vpro-gids. Er is een alleraardigste webpagina met onder andere het treurige levensverhaal van Marian de Garraga: Please login or register to see this link.

En aanstaande zondag wordt er op radio 1 een programma aan gewijd, 's avonds van 9 tot 10.

Paul

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
martin61    61

Zie niets over landpiraten staan in de jaren 80

Dat waren toch wel de uitvinders, sommigen hadden betere jingles en reclames dan de Hilversumse omroepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Robin Westhof    2457
12 minuten geleden zei Paul:

Uitvinders? Maar het verschijnsel stamt toch al uit de jaren zestig? En in de VS waren ze nog eerder.

Dat is zo, maar de vrije radiostations ( vele honderden) jaren 80 in Nederland en ook in andere Europese landen (b.v. Italië en België) waren de eerste met een uitgebreide toepassing van de gezongen jingles en reclames.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Edgar    41

Helaas gemist, maar kan dit nog terugluisteren zie ik. Heeft iemand deze uitzending opgenomen, want ook leuk om deze later nogmaals te beluisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Paul:

Het programma is hier aangeboden, maar via Zippyshare, helaas, dus ik heb het zelf niet binnengehaald.

Paul

Ooh ??? Ik heb niks gezien... ik was zondag net te laat.. was al voorbij... maar heb geen posting gezien helaas !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Paul    683
2 uur geleden zei Juul:

Sommige mensen vinden een reclame spot met muziek een jingle…………..

Citaat van jingleweb: 'Verwarrend maar waar: de Amerikanen noemen reclamemuziek een ‘jingle’.

Bron: Please login or register to see this link.

bewerkt door Paul
correctie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
JanDoet    2

Dag Paul,

dat plaatje onder je naam heeft net iets van een hakenkruis, maar je zult wel iets anders bedoelen neem ik aan.

Verder alle lof over je bijdragen hoor,

m vr gr

JanDoet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Paul    683

Ha Jan,

Voor alle duidelijkheid: het is een verbodsbord. Hier een toelichting op dat plaatje: Please login or register to see this link.

In de V.S. is het een symbool van de strijd tegen de nazifiguren, de white supremacists en de aanhangers van de KKK die hun haatdragende ideeën ventileerden tijdens een demonstratie in Charlottesville, waarbij zelfs een dode viel, en tegen de 45ste president van de Verenigde Staten, die veel verontwaardiging wekte met de manier waarop hij daarop reageerde, ook onder veel van zijn eigen partijgenoten.

Ik ben nogal een Amerika-watcher, vandaar... en luister ook dagelijks naar de Amerikaanse radio. Ik kom er graag en de gebeurtenissen in dat land gaan me ter harte.

Paul

1 uur geleden zei JanDoet:

Dag Paul,

dat plaatje onder je naam heeft net iets van een hakenkruis, maar je zult wel iets anders bedoelen neem ik aan.

Verder alle lof over je bijdragen hoor,

m vr gr

JanDoet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Robin Westhof    2457
47 minuten geleden zei Paul:

Voor alle duidelijkheid: het is een verbodsbord.

Misschien ga ik ook wel een verbodsbord ( avatar) gebruiken op dit forum.

Zou deze mogen?

Vast wel denk ik.

2125265_detail.png

Maar deze?

Misschien?

anti-eu.png

En deze?

Zal vast wel niet mogen.

No%20Islam%20Allah%20English%20Sign.jpg

Waar trek je de grens?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Paul    683

Ik kreeg zojuist een bericht van de moderator: er blijkt bij diverse mensen nogal wat verwarring te zijn geweest over mijn avatar. Ik leg hierboven uit wat het symbool betekent, maar om verdere misverstanden te voorkomen, heb ik hem verwijderd.

bewerkt door Paul
  • Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Martin1968    997
22 uur geleden zei Paul:

Ik kreeg zojuist een bericht van de moderator: er blijkt bij diverse mensen nogal wat verwarring te zijn geweest over mijn avatar. Ik leg hierboven uit wat het symbool betekent, maar om verdere misverstanden te voorkomen, heb ik hem verwijderd.

Verstandig Paul. Ik vond het maar een onsympathiek ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden