Spring naar bijdragen
nchuijg

Wie heeft ervaring met deze LPAM solid state transmitters

Aanbevolen berichten

nchuijg    40

Is er iemand die ervaring heeft met deze LPAM solid state transmitters.

Please login or register to see this link.

Wat mij opvalt het prijs verschil tussen de Mosquito AM One Watt Transmitter EU en de Swordfish One Watt 1485kHz Transmitter Netherlands.

Beide zijn gelijk, enkel ontbreekt de dipswitch in de Swordfish, deze is voorzien van doorverbindingen om de 1485KHz vast te zetten, 12 Euro verschil voor een dipswitch!

Een beetje veel lijkt mij.

Groet Nico.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
J.Vinke    58

Heb er geen ervaring mee maar 100 euro lijkt mij te duur voor 1 schamele watt, zou dan eerder voor een LPAM zender uit Bussum te vinden op marktplaats zoeken op Twin-Four.

Vr gr

Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Harm ten Brink    627

Als je nu al valt over een prijsverschil van EUR 12,00 zou ik er niet eens aan beginnen...

De grootste uitdaging wordt je antenne, daar staat of valt je hele project mee!

Dan laat ik de soundprocessing voor AM nog even buiten beschouwing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rob Veld    141

Nog grotere vraag is de kwaliteit van de zenders. Bijvoorbeeld hoe is de harmonische onderdrukking, kan ik zonder moeite 100% moduleren en hoe is dan de kwaliteit. Kortom genoemde zenders zouden eens aan de spectrum analyzer moeten worden gehangen voordat je er iets zinnigs over kan zeggen. Dan heb ik het nog niet gehad over de printkwaliteit. 

Overigens 100 Euro voor een 1 watt zender is een heel vriendelijke prijs (als ze van goede kwaliteit zijn), naarmate het vermogen stijgt word de prijs per Watt lager, kijk maar eens bij professionele zender bouwers (geen griekse hobbyisten).

Wat betreft de prijs van een dipswitch, het is niet alleen de prijs van de dipswitch die bepalend is maar de print moet daar ook op aangepast worden dan is dat prijsverschil  van 12 Euro te verklaren. 

Rob V.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nchuijg    40
Op 13-9-2017 om 20:19 zei J.Vinke:

Heb er geen ervaring mee maar 100 euro lijkt mij te duur voor 1 schamele watt, zou dan eerder voor een LPAM zender uit Bussum te vinden op marktplaats zoeken op Twin-Four.

Vr gr

Jan

Jan, die Twin-Four ziet er ook goed uit en heeft meer mogelijkheden, maar het werkend gebied is niet over de hele MG band, en is ook duurder.

Op 14-9-2017 om 10:29 zei Harm ten Brink:

Als je nu al valt over een prijsverschil van EUR 12,00 zou ik er niet eens aan beginnen...

De grootste uitdaging wordt je antenne, daar staat of valt je hele project mee!

Dan laat ik de soundprocessing voor AM nog even buiten beschouwing.

Harm, ik val niet over de kost prijs van het apparaat maar over de doorverbindingen i.p.v. de dipswitch! en wat daarvoor betaald moet worden, het is niet mijn bedoeling er een LPAM project ervan te maken en daar de hele wijk mee te bestrijken, ik heb een paar oude radio's waarop ik mijn stream Please login or register to see this link.  

wil laten klinken en ik gebruik daarvoor op moment  deze modulator Please login or register to see this link.  daarvan is het bereik te beperkt.

En die soundprocessing is ook geen probleem, StereoTool is mijn vriend.

Op 14-9-2017 om 12:04 zei Rob Veld:

Nog grotere vraag is de kwaliteit van de zenders. Bijvoorbeeld hoe is de harmonische onderdrukking, kan ik zonder moeite 100% moduleren en hoe is dan de kwaliteit. Kortom genoemde zenders zouden eens aan depectrum analyzer moeten worden gehangen voordat je er iets zinnigs over kan zeggen. Dan heb ik het nog niet gehad over de printkwaliteit. 

Overigens 100 Euro voor een 1 watt zender is een heel vriendelijke prijs (als ze van goede kwaliteit zijn), naarmate het vermogen stijgt word de prijs per Watt lager, kijk maar eens bij professionele zender bouwers (geen griekse hobbyisten).

Wat betreft de prijs van een dipswitch, het is niet alleen de prijs van de dipswitch die bepalend is maar de print moet daar ook op aangepast worden dan is dat prijsverschil van 12 Euro te verklaren. 

Rob V.

Rob, Als je het goed bekijkt zijn de doorverbindingen op de plaats van de layout van de dipswitch geplaatst, en zijn de printen krek gelijk aan elkaar.

Vriendelijke groet, Nico.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rob Veld    141

Correct Nico, maar ik zie ook dat het prijsverschil 10 Euro is. Maar dat was niet je vraag. Ik heb er geen ervaring mee, maar de antenne uitgang zegt een hoop, je zou daar BNC of SO239 verwachten. Over het antennefilter zullen we maar zwijgen, kortom heb sterk het idee dat de harmonische onderdrukking ver onder de maat is. 

Rob V.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nu populair

• Doneer

Ondersteun het Internet Radiocafé.

Wij waarderen elke donatie!
    Donate Sidebar by DevFuse
  • Onlangs hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      2961
    • Meest online
      438

Nieuwste lid
    KurtServaes